Miguel Corgos, conselleiro de Facenda e Administración Pública, anunció tras una reunión con Goretti Sanmartín, alcaldesa de Santiago, que la Lei de Medidas dos Orzamentos 2025 recogerán la habilitación normativa para crear la tasa turística que reclama el concello compostelano. Corgos subrayó que el impuesto sobre las estancias turísticas será voluntario y gestionado en su totalidad por los concellos que lo implanten. Sin embargo, por lo menos un 80% de los ingresos que se generen con la tasa deberán destinarse al fomento y desarrollo del turismo sostenible.
Otro de los puntos que explicó Miguel Corgos es que la norma permitirá a los concellos establecer una recarga sobre el impuesto en aplicación de su «autonomía municipal». Por lo tanto, los que decidan aplicarla tendrán que aprobar una ordenanza fiscal en la que justifiquen las razones y el análisis del impacto y la eficiencia de la recarga. Además, deberán asumir la gestión, aplicación, recaudación, inspección y potestad sancionadora de la recarga.
Los concellos de A Mariña dan su opinión sobre la medida que estará lista a partir del 1 de enero y que, según expresó Miguel Corgos «non é unha demanda xeneralizada en Galicia».
Concello de Foz
Fran Cajoto, alcalde de Foz, siempre se ha mostrado partidario de la tasa turística: «Non só os empadroados deben contribuír ao aumento de servizos e mantemento das infraestuturas. O modelo da taxa aplícase con éxito en Europa e tamén dentro de España, en Cataluña y Baleares. Polo tanto, parece axeitado que teñamos recursos deste xeito, porque permitiranos ofrecerlles mellores condicións aos veciños».
Sobre la aplicación de la tasa, Cajoto explica que «esperaremos pola lei de acompañamento e analizaremos o escenario. Somos proclives á súa aplicación e vemos moi positiva a evolución de Alfonso Rueda, que mudou a súa posición con respecto a hai un tempo. E, como digo, en canto coñezamos a lei, aplicarémola».
Concello de Ribadeo
Al contrario de lo que han planeado en el Concello de Foz, en el Concello de Ribadeo no parece que vayan a implantar la tasa. «Non somos partidarios de facelo, porque non queremos gravar», afirma el alcalde Dani Vega. En opinión del regidor, para la aplicación de la tasa «deben darse varias circunstancias como a aglomeración de persoas e en Galicia non hai zonas sobresaturadas. Falar de taxas e de gravar non é o noso discurso».
Vega señala que «hai que pagar os servizos, pero hai métodos a través das ordenanzas para que, entre outros aspectos, os grandes consumidores podan pagalos».
Concello de Viveiro
María Loureiro, alcaldesa de Viveiro, también ve con buenos ojos la opción de la tasa turística: «En su momento, habíamos hablado de aplicarla, porque todo recae sobre los concellos y nos ahogamos». «De momento, no hemos realizado un estudio exhaustivo sobre el tema, pero lo valoraremos», agrega.
Concello de Burela
Carmela López, alcaldesa de Burela, estima que «a taxa turística é unha medida que reverte positivamente no viaxeiro, xa que poderá gozar do bo estado das nosas vilas. En canto á implantación, téñoo comentado con algúns alcaldes e alcaldesas que teñen este tema sobre a mesa agora mesmo. Penso que deberíamos valoralo como comarca, xa que a nosa marca turística é A Mariña».