Mayra García abandona la Alcaldía de Trabada

Mayra García Bermúdez abandona alcaldía Trabada
Al igual que Lara Méndez, tendrá que dejar la Alcaldía antes del día 15 de enero, fecha en la que expira el plazo de presentación de candidaturas para las elecciones gallegas del 18-F, pues su cargo de regidora municipal es inelegible. 

La actual alcaldesa socialista de Trabada, Mayra García Bermúdez (Trabada, 1988) se convirtió en la regidora más joven de Galicia al conquistar la Alcaldía en el año 2015 con su primera mayoría absoluta. Se la arrebató al popular Yanes Ginzo, que gobernaba el Concello desde 1991. Además de ostentar el cargo de alcaldesa, fue elegida, en ese primer mandato, diputada provincial del PSdG-PSOE por el partido judicial de Mondoñedo. En los comicios municipales de 2019 reeditó la mayoría absoluta y fue nombrada responsable del área de Economía en la Diputación Provincial de Lugo. En las elecciones del pasado año, logró retener una Alcaldía que ahora debe dejar para concurrir en la candidatura de los socialistas a las elecciones autonómicas como número 3 de una lista encabezada por Gómez Besteiro y que tendrá a Lara Méndez, alcaldesa de Lugo, como número 2. 

Rubén García Freije será el nuevo alcalde del municipio

El Concello quedaría gobernado, de forma interina, por Julia María Barcia Fernández; y el hasta ahora número 3 del PSOE tradense, Rubén García Freije será el futuro alcalde de Trabada tras cumplirse los preceptivos plazos administrativos y según ha confirmado a este medio la todavía alcaldesa. 

Despedida

Diplomada en Ciencias Empresariales por la Universidade de Santiago de Compostela, su carrera política toma de nuevo impulso a falta de que el PSdG confirme el tercer escaño por Lugo en los próximos comicios autonómicos. En la mañana de hoy se despedía de Trabada en una publicación en sus redes sociales: «Con sentimentos encontrados, diríxome a vós para informarvos de que poño fin a unha etapa tan marabillosa como intensa na miña vida, que fixestes posible os veciños e veciñas de Trabada aquel 24 de maio do 2015. Foi unha honra e sobre todo unha gran responsabilidade servirvos como a vosa Alcaldesa durante estes preto de 9 anos, por iso, dende o primeiro día, asumín este importante e fermoso traballo, con toda a dedicación que merece este cargo. Durante este tempo intentei ser cercana e obxectiva. Agardo telo conseguido». 

Mandatos marcados por las políticas sociales centradas en la fijación de la población

Su prioridad en las políticas llevadas a cabo en Trabada se centró en «ofrecer servizos públicos aos nosos veciños por tres razóns, polo servicio que se presta en sí, porque son grandes xeradores de emprego de calidade e porque contribúen a alcanzar a igualdade entre homes e mulleres, xa que somos as que asumimos en maior medida os coidados, un rol arraigado». Y lo hizo siempre «con perspectiva de muller. De feito, no meu equipo de goberno sempre fomos maioría as mulleres». En lo que se refiere al empleo, «tan só cos servicios que puxemos en marcha pasamos de ter 14 empregados a 25 no Concello e 28 no centro de atención aos maiores, o que supón tan só na administración local un aumento de 39 postos de traballo estables e de calidade e que contribuíu a que a día de hoxe nos sitúemos como un Concello con saldo positivo no que se refire aos desprazamentos laborais vindo máis xente traballar a Trabada da que marcha». Esto llevó a Trabada a liderar « o primeiro Índice de Desenvolvemento Rural Sostible de Galicia que realizaron investigadoras da USC e a UDC». Además, este verano tuvo que lidiar con el devastador incendio que afectó a unas 2.300 hectáreas en el municipio de Trabada y que supuso el mayor incendio forestal del pasado año en Galicia.

Críticas desde la oposición 

Sin embargo, sus mandatos, a pesar del apoyo electoral, estuvieron casi siempre marcados por los rifirrafes entre gobierno y oposición, primero con José Manuel Yanes Ginzo y luego con José María  Fernández Vázquez, ambos del Partido Popular. No hace mucho, Fernández, en una entrevista concedida a este medio, acusaba a García Bermúdez de «falta de transparencia e escurantismo no Concello de Trabada». Hoy, en un comunicado remitido a los medios, el portavoz popular afirma que «as actitudes ditatoriais da alcaldesa de Trabada e o seu carácter xogáronlle unha mala pasada incluso dentro do seu partido. O PSOE relega a Mayra García ao número 3 da lista ás autonómicas pola provincia, despois de varios días nos que os medios a situaban no número 2, que finalmente ocupará a alcaldesa de Lugo, Lara Méndez. É dicir, colocan por diante a unha rexedora cun 34,8% menos de apoio que a trabadense. Queda claro que Méndez ten moito máis peso dentro do seu partido». «Aínda así Mayra García prefire marchar de Trabada», añade. El PP de Trabada ya lleva tiempo advirtiendo que «a rexedora socialista aguantaría mentres non tivese a posibilidade de marchar para outro sitio no que estivese máis cómoda porque, como todos sabemos, non lle gusta Trabada nin nunca lle interesou. Xa o deixou claro cando se asegurou unha praza no Concello da Coruña. E agora tratará de converterse en deputada autonómica, se os lucenses lle dan o seu apoio». Fernández recuerda que «xa na pasada campaña electoral diciamos que os plans de Mayra García estaban lonxe de Trabada. Daquela os socialistas negábano con intensidade, pero agora vemos que cambian de opinión, que é algo que está de moda dentro do PSOE». Y reitera que «o interese do PP de Trabada é traballar polo concellos e os nosos veciños e, dende o respecto polos trabadenses e a lealdade aos nosos veciños, seguiremos traballando». 

Comentarios