El presidente de la Diputación de Lugo y presidente del Consello Provincial de Turismo, José Tomé Roca, presidió este viernes, en el Día Mundial del Turismo, el acto de entrega de los quintos Premios á Excelencia do Turismo e a Gastronomía de la provincia.
En la categoría 'Lugo Cambia ao Turismo Lucense' el jurado distinguió A Ruta dos Lobos de A Fonsagrada y la Mina Consuelo e Boulloso de A Pontenova; en la de '...E para comer, Lugo' a la gastronomía lucense se premió a la Festa da Cereixa, do Viño e do Aceite de Ribas de Sil, y a la Feira do Capón de Vilalba; y en la de 'Turismo Sostible', con un único premio, al barco museo Reina del Carmen de Burela. Además, se otorgó un accésit a la Mostra Exposición de Muimenta (MOEXMU).
El acto, celebrado en el salón de actos del Pazo de San Marcos, contó con la presencia también de la vicepresidenta del Consello Provincial de Turismo y diputada de Réxime Interior, Promoción do Territorio e Turismo, Pilar García Porto; la diputada de Muller e Igualdade, Marisol Morandeira Morandeira; y miembros del Consello de Turismo, el órgano que convocó y que falló los galardones.
Las entidades premiadas recibieron un diploma y una pieza de cerámica de Gundivós, que acreditan este reconocimiento realizado desde el Consello Provincial de Turismo, un órgano consultivo y de participación para favorecer la gobernanza turística que fue promovido y está presidido por la Diputación de Lugo.
Una apuesta por el turismo de calidad
El presidente del ente provincial puso en valor las iniciativas distinguidas con las que «percorremos costa e interior, falamos de paisaxes e de deporte, de cultura e etnografía; de ocio adaptado para unha pequena escapada ou para viaxar en familia». Una variedad, añadió «da que nos temos que sentir orgullosos e que debe motivarnos a todos e a todas para seguir traballando».
Incidió Tomé en este sentido que «o turismo é riqueza, fonte de emprego de calidade, é unha vía de desenvolvemento fundamental para o mundo rural». «O turismo, ademais, é o mellor embaixador da nosa provincia lonxe das nosas fronteiras, divulgando esa idea de modernidade e calidade de vida pola que apostamos», explicó.
Asimismo, avanzó que la Dijputación de Lugo seguirá impulsando estos reconocimientos a la excelencia de
turismo y la gastronomía de la provincia porque «é a mellor receita para loitar contra a masificación é a diversificación, a aposta por dar a coñecer destinos novos, polo turismo de familia, vinculada ao deporte ou adaptado a todas as idades». «Queremos traballar co sector, respaldando as vosas iniciativas e, por suposto, recoñecendo casos de éxito como as que premiamos hoxe», añadió.
En categoría 'Lugo Cambia ao Turismo Lucense' se distinguieron dos proyectos turísticos: A Ruta dos Lobos de A Fonsagrada por «ser unha cita cicloturística que vai máis aló do aspecto deportivo, que ten un efecto multiplicador e transversal para a comarca da Fonsagrada e o conxunto da provincia», y la Mina Consuelo e Boulloso, impulsada por el Concello de A Pontenova, fue premiada por su «aposta dos recursos locais, e por poñer en valor a arqueoloxía mineiro-industrial que conserva as súas orixes mineiras. O Concello da Pontenova restaurou no ano 2020 o antigo forno do Boulloso, situado xunto á Ruta do Ferrocarril, dando visibilidade ao patrimonio industrial ligado á minería de ferro».
Por otro lado, en la categoría '...E para comer, Lugo' a la gastronomía lucense, el Concello de Ribas de Sil recibe este galardón «pola súa Festa da Cereixa, do Viño e da Aceite que pon en valor tres produtos de calidade da gastronomía da provincia». También fue galardonada en esta categoría la Feira do Capón de Vilalba «pola súa antigüidade, singularidade, arraigamento e valor cultural».
Por último, en la categoría de 'Turismo Sostible' resultó ganador el barco museo Reina del Carmen de Burela por «dar a coñecer e conservar o patrimonio etnográfico relacionado coas xentes do mar». El Consello de Turismo también decidió otorgar en esta categoría un accésit a la Mostra Exposición de Muimenta (MOEXMU).