Los senadores del PP lucense —José Manuel Barreiro, José Manuel Balseiro y Juan Serrano— visitaron Ferreira do Valadouro para ponerse a disposición del nuevo alcalde del municipio, José Manuel Lamela, «para o que puidera necesitar desde o Senado».
En este primer encuentro, el regidor les trasladó un tema que preocupa a buena parte de los vecinos y vecinas, especialmente a los ganaderos y ganaderas: «os ataques do lobo aos animais das súas explotacións». Este problema —generalizado en la comarca, la provincia y en toda Galicia— «supón importantes perdas para o sector gandeiro afectado» y genera preocupación entre todos los ganaderos de las zonas con abundante presencia de la especie.
A la vista de que la pasada semana el Consejo de la UE acordaba rebajar el estatus del lobo de "estritamente protexido" a "protexido", los senadores populares se dirigían formalmente al Gobierno central para preguntarle si va a adoptar la misma medida «e permitir o control da especie en zonas onde non está en perigo de extinción, como é o caso de Galicia». Los populares señalan al Gobierno de España porque «a decisión final está nas súas mans», pues «é o Estado o que debe quitalo da Listaxe de Especies Silvestres en Réxime de Protección Especial (LESPRE)».
Teniendo en cuenta que España fue, junto a Irlanda, uno de los países que votaba en la Unión Europea en contra de rebajar este estatus del lobo, «non parece que o Goberno do PSOE estea disposto a escoitar as demandas dos gandeiros e de Galicia: rebaixar o seu status para poder garantir o equilibrio entre a súa protección e a actividade gandeira». El senador mariñano también subrayó que «desde o PP temos claro que estaremos al lado dos gandeiros da nosa provincia e pedimos ao Goberno que actúe».