El Concello de Viveiro ha reclamado a la Xunta de Galicia y a la Consellería de Xuventude que no recorten el Espazo Xove y que restauren el servicio de animación sociocultural que ha sido eliminado recientemente, afectando a los jóvenes del municipio.
La alcaldesa, María Loureiro, expresó su preocupación por la decisión de eliminar los puestos de animadores socioculturales en los Espazos Xoves de Galicia. “O Espazo Xove de Viveiro estaba por fin despuntando e convertíndose nunha referencia para a mocidade do municipio despois dunha etapa de menor actividade, pero esta perda supón un duro golpe ao espazo”, señaló Loureiro.
El Espazo Xove de Viveiro, que atendía a niños y niñas a partir de 12 años, era gestionado por personal que organizaba una gran variedad de actividades. “É un local ao que acuden nenos e nenas... pero agora a Xunta quere recortalo,” lamentó la regidora. También denunció que el argumento presupuestario esgrimido por la Xunta es “mínimo en relación ao servizo que se estaba prestando”.
Lara Fernández Fernández-Noriega, concelleira de Cultura, añadió que los jóvenes del Grupo de Participación Xuvenil han expresado su decepción por la pérdida de actividades. “Queremos amosar a nosa total indignación pola perda do servizo, que ademais fará que o Espazo Xove peche os sábados, polas tardes no verán e durante todo o período de Nadal, cando antes abría grazas ao mesmo,” subrayó.
Entre las actividades que desaparecerán están baile, cocina, informática, técnicas de estudio, juegos de mesa, manualidades y orientación laboral, quedando únicamente el ajedrez. La concelleira lamentó que “o inverno aquí é moi longo, chove moitas veces, e este local era unha referencia durante este período” y destacó que algunas actividades reunían a más de cien jóvenes.
Además, Fernández recordó que la cancha deportiva adyacente al Espazo Xove también ha quedado inutilizable por orden de la Xunta debido a obras en un edificio cercano.
El gobierno municipal presentará un escrito en el próximo pleno para instar a la Xunta a reconsiderar esta decisión y restaurar un servicio que consideran esencial para los jóvenes de Viveiro.