La tenienta de alcaldesa y responsable del área de Medioambiente del Concello de Viveiro, Míriam Bermúdez, manifiesta el rechazo frontal ante la subida acumulada del canon de SOGAMA, “que en menos de dous anos superará o 60% e que suporá unha carga insostible para o municipio”.
El incremento del canon, que afecta directamente a los concellos, pasó de 68 euros por tonelada en la primera mitad de 2024 a 88 euros en julio del mismo año, y se prevé que para 2025 alcance los 108 euros.
“Este aumento representa un duro golpe financeiro para Viveiro, onde a diferenza na factura anual de residuos entre 2024 e 2025 ascendería a aproximadamente 167.334 euros, incrementando os custos municipais en máis dun 30%”, explica Míriam Bermúdez.
Impacto económico directo
La diferencia en la factura de residuos de Viveiro entre 2024 y 2025 sería de aproximadamente 167.334 euros, un 30,36% más en los costes de gestión de residuos municipales. Esta subida de suma a los aumentos previos, colocando a las finanzas locales bajo una presión creciente y continua.
Los incumplimientos de SOGAMA con la normativa de residuos y sustentabilidad Galicia sigue alejada de los objetivos europeos y estatales de gestión sostenible de residuos.
En 2022, mientras la normativa marcaba el compostaje de 245.000 toneladas de biorresiduos, apenas se trataron 3000. "A Xunta, en lugar de investir en plantas de compostaxe, decidiu ampliar as instalacións de SOGAMA e apostar pola incineración, unha práctica non sustentable e penalizada pola Directiva Europea de Residuos e a nova Lei estatal de residuos", explica la tenienta de alcaldesa.
Estas subidas y el modelo de gestión centralizado de SOGAMA "supoñen un impacto insostible para Viveiro e para o conxunto dos concellos galegos, mentres que os incumprimentos en materia de reciclaxe e compostaxe afastan Galicia dos estándares ambientais europeos".