La Concellería de Medio Ambiente del Concello de Viveiro anunció la elaboración de la nueva Ordenanza Municipal Reguladora da Convivencia, Limpeza e Residuos, que se prevé aprobar en el pleno de este mes de septiembre.
«Esta ordenanza ten como obxectivo mellorar a calidade de vida dos veciños e a protección do medio ambiente, en consonancia cos principios da economía circular e o deber de conservar un entorno urbano limpo e saudable», explica Míriam Bermúdez, tenienta de alcaldesa y responsable del área.
«No concello de Viveiro hai máis de 3.000 cans rexistrados con chip, polo que resulta indispensable tomar medidas que aseguren un control axeitado da limpeza viaria e a correcta xestión dos residuos xerados polos animais. É habitual ademais atopar enseres como mobles ou electrodomésticos abandonados en lugares non autorizados, o que supón un perigo e deterioro da imaxe da nosa vila», explica.
«A ordenanza aborda tamén a necesidade de que os propietarios de solares os manteñan en boas condicións, facendo referencia a casos específicos como a parcela situada preto da pizzería Variante, o Pazo Malates ou a zona do Rego das Flores», añade Bermúdez.
Una mención especial merece la problemática de las colillas, que suelen ser tiradas a la vía pública y acaban frecuentemente en las alcantarillas de pluviales. «Esta práctica ten consecuencias moi graves, pois as cabichas acaban nas rías, contaminando a auga e prexudicando o ecosistema mariño. Por isto, faise un chamamento á cidadanía para que abandone este hábito nocivo e colabore na preservación do medio ambiente», explica la tenienta de alcaldesa.
Otra cuestión preocupante es el uso incorrecto de los contenedores de basura. Muchas personas dejan las bolsas fuera de los contenedores por no esperar al horario establecido para el quita y pon, o no respetan el depósito de cada fracción en su contenedor correspondiente. «Estas prácticas non só contribúen á sucidade das rúas, senón que tamén dificultan o traballo dos servizos de recollida e xestión de residuos, ademais de impactar negativamente no medio ambiente. Por tanto, desde a Concellería de Medio Ambiente faise un chamado ao respecto destas normas básicas para garantir un Viveiro máis limpo e sostible», concluye.
Sanciones
La ordenanza recoge infracciones leves (sanción de 50 a 750 euros) por tirar colillas, papeles, chicles u otros desperdicios en la calle; no mantener limpios los solares; no mantener limpia el área ocupada por terrazas o veladores de bares y restaurantes; o no recoger las heces de los animales domésticos.
También infracciones graves (sanción de 751 a 1.500 euros) por actuaciones que atenten contra la integridad física de terceros, la seguridad o la salubridad públicas; cometer tres infracciones leves en un año; obstaculizar los labores de inspección del Concello para asegurar el cumplimiento de la ordenanza; realizar pintadas en elementos estructurales, aceras, mobiliario urbano, muros y paredes; o depositar residuos voluminosos en la vía pública sin previa comunicación y confirmación de la empresa concesionaria.
Por último, recoge infracciones muy graves (sanción de 1.501 a 3.000 euros) por actuaciones que causen daños graves al medio ambiente o pongan en peligro la salud o seguridad de las personas; crear o utilizar basureros no controlados; o el abandono o el vertido de residuos peligrosos.