El BNG de Ribadeo ha convocado una concentración para este sábado 22 de febrero a las 12.00 horas frente al centro de salud de la localidad, en defensa de la Atención Primaria.
Desde la formación explican que el objetivo de la protesta es exigir la cobertura del servicio de pediatría y matrona todos los días de la semana, así como la plaza de medicina de familia vacante desde diciembre de 2023. Además, demandan que el Sergas cubra de manera inmediata las plazas que quedarán libres por jubilación en los próximos meses.
«O tempo pasa, pero os problemas no Centro de Saúde persisten e incluso se agravan», afirman desde el BNG, recordando que hace un año ya reclamaron la presencia de un pediatra a diario mediante una concentración vecinal y una moción en el Concello. «O SERGAS dignouse a contestar parcamente que “o servizo estaba garantido”. Calquera familia de Ribadeo e Trabada con nenos e nenas ao seu cargo sabe que isto non foi así salvo no momento que a pediatra se incorporou ao seu posto».
Denuncian que, en la actualidad, «o servizo de pediatría funciona escasamente o 50% do tempo, con dous profesionais que acoden ao centro a maiores da súa xornada habitual para dar un servizo mínimo que en absoluto é suficiente. Proba do mesmo son a imposibilidade de conseguir cita co pediatra a menos de 4 días vista, os aprazamentos continuos das revisións pediátricas, os múltiples cambios de citas xa axendadas».
También advierten de la precariedad en el servicio de matrona, con una única sustitución semanal debido a una baja médica. En cuanto a medicina de familia, alertan de que una plaza está vacante desde diciembre de 2023 y que otras cuatro podrían quedar desiertas este mismo año por jubilación.
Por ello, hacen un llamamiento a la ciudadanía para participar en la concentración del sábado: «Vémonos na necesidade de reclamar unha vez máis unha Atención Primaria pública de calidade e proximidade. Queremos amosar a nosa sensibilidade e preocupación cunha situación que non por frecuente no tempo debemos asumir como normal. Consideramos que é a nosa obriga posicionarnos e expresar o noso malestar coas políticas sanitarias do Sergas do Partido Popular que unha vez máis, afectan á nosa vila».