El Bloque Nacionalista Galego (BNG) de Outeiro de Rei ha distribuido un calendario entre los vecinos con el objetivo de visibilizar y denunciar el abandono que sufre el patrimonio histórico del municipio. Este calendario, elaborado a partir del trabajo de recopilación realizado por Orlando Viveiro, incluye, según explican, imágenes de elementos patrimoniales en riesgo de desaparición y algunos ya perdidos.
La edil del BNG en Outeiro de Rei, Elvira Lombao, destacó la importancia de proteger el patrimonio cultural y natural del municipio. Defiende que «o patrimonio e a cultura son legados que recibimos do pasado e que forma parte do conxunto de bens que son dignos de preservarse».
Lombao lamentó la falta de un plan específico para la conservación de estos bienes y criticó la desidia del actual equipo de gobierno local, señalando ejemplos concretos de deterioro. «A falta de un plan específico de protección dos elementos patrimoniais e a desidia do goberno actual teñen producido numerosos atentados patrimoniais. Podemos falar do deterioro das torres de Sobrada e Taboi ou da capela románico-gótica da Nosa Señora de Bravos en Vicinte como algúns deses exemplos», denuncia.
Añade también que «temos un exemplo clarísimo na desaparición dunha porta medieval única no noso concello que é unha peza dun extraordinario valor patrimonial e que dende que se iniciaron as obras do centro de día en 2023 nada se sabe dela, a pesares de que no proxecto do mesmo se fala de que dita porta permanecerá no mesmo lugar»