Arias afirma que «a alcaldesa de Viveiro debería facer autocrítica na súa xestión do PXOM antes de culpar á Xunta»

El delegado territorial de Lugo afirma que Augas de Galicia actuó con la máxima celeridad y responsabilidad en todas las gestiones vinculadas con el PXOM de Viveiro, de manera que las últimas solicitudes de información fueron atendidas en menos de un mes. 

El delegado territorial de la Xunta en Lugo, Javier Arias, señaló hoy durante una visita a Viveiro para participar con el director xeral de Maiores, Antón Acevedo, en un acto organizado por la residencia Betania, que la alcaldesa debe «facer unha labor de autocrítica e reflexionar sobre a súa xestión no Plan Xeral de Ordenación Urbana de Viveiro, antes de botar as culpas aos demais pois a primeira que actuou mal foi ela». Así, afirmó que «leva preto de 13 anos traballando nun PXOM que contaba con numerosas eivas, como se lle trasladou desde o primeiro momento desde distintos departamentos da Xunta», afirmó. 

En lo que respecta a Augas de Galicia, este órgano, indica, actuó con la máxima celeridad y responsabilidad en todas las gestiones que tuvo que realizar en los últimos años vinculadas con el PXOM de Viveiro. De hecho, explica Arias, «as últimas solicitudes de información do Concello de Viveiro a Augas de Galicia foron respondidas en menos dun mes e atendéronse todas as cuestións coa máxima rapidez dentro do laboriosos que son este tipo de trámites».

A finales de 2022 se emitió informe favorable desde Augas de Galicia, «polo que levamos case ano e medio no que non se aprobou definitivamente o PXOM, cuestión da que para nada se pode responsabilizar a Augas de Galicia», añade. 


En cuanto a la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural, el PXOM cuenta con el informe favorable desde julio del 2017. En su resolución, se indicaban cuestiones puntuales que debían integrarse en el documento para la aprobación definitiva del plan. Previamente, en enero del 2013, Patrimonio había emitido informe desfavorable solicitando la modificación de distintos puntos al Concello, pero este no acreditó la inclusión de las correcciones necesarias hasta abril del 2017, puntualiza Arias. 

«En todo caso, durante ese período a colaboración coa Administración local foi constante, e contrastable nos contactos entre o equipo redactor do PXOM e a Subdirección Xeral de Protección para clarificar dúbidas e determinar as previsións do documento final en materia de protección do patrimonio cultural», concluye el delegado territorial.