La novena Reunión de Primavera de la SGPF servirá como homenaje a los profesionales de la extinta Extensión Agraria

Fotografía: SGPF (Facebook)

Los días 24 y 25 de mayo se se celebrará en Ribadeo, en el Centro de Formación Pedro Murias, la novena Reunión de Primavera de la Sociedade Galega de Pastos e Forraxes, que tratará sobre el "Pasado, presente e futuro do asesoramento" y servirá también como homenaje a la extinta Extensión Agraria


Isabel Gómez, su presidenta, destaca que «desde a Sociedade pensamos que o asesoramento ao sector agrogandeiro ten unha especial relevancia tanto desde as Administracións, como servizo público, como desde o ámbito privado». Desde la SGPF señalan que «o asesoramento e información nos momentos actuais, que son de tanta complexidade na viabilidade e sostibilidade nas granxas, cos cambios normativos que estamos a vivir, xunto coa inxente burocratificación dos trámites administrativos, fai que os temas que se van abordar sexan vitais na toma de decisións dos nosos gandeiros e agricultores»

Estas jornadas comenzarán mañana, día 24 de mayo, con la presencia de autoridades, entre ellas el diputado provincial del área de Rural, que financia esta actividad, la Xefa Territorial de Lugo de Medio Rural y el alcalde de Ribadeo. A lo largo del día participarán especialistas de entidades privadas y también de la Consellería de Medio Rural finalizando con una visita a la cooperativa CLUN.

La segunda jornada será un homenaje al Servizo de Extensión Agraria, en funcionamiento hasta el año 2022, contando con la presencia de profesionales de toda Galicia que desarrollaron su etapa profesional en las Oficinas de Extensión Agraria. Se acompañará esta jornada con la proyección de un vídeo retrospectivo del trabajo de Extensión Agraria presentado por Anxo Vázquez, extensionista y también exdirector del programa Labranza de la TVG. Según Gómez, «os profesionais extesionistas foron unha peza fundamental no desenvolvemento do sector agrario sendo os protagonistas de moitos dos avances técnicos novidosos que foron introducidos no ámbito produtivo naqueles tempos, e que hoxe seguen vixentes, como o ensilado, o muxido mecánico, as estabulacións libres, as concentracións parcelarias, e tamén no ámbito social como o traballo desenvolto polas axentes de economía doméstica». 

Desde la SGPF se señala que «tiñamos a obriga de facer un recoñecemento público aos técnicos e técnicas de Extensión Agraria que tanto nos ensinaron e aportaron ó mundo rural, e que tan necesarios son hoxe en día. Tamén co desexo de que estes perfís profesionais poidan ser “recuperados” e postos en valor pola Consellería de Medio Rural».