La conselleira do Medio Rural destaca la calidad de los productos agroalimentarios gallegos en la Festa da Horta de Ribadeo

La titular do Medio Rural también destacó la aprobación en este mismo año del Plan Estratéxico da Horta «para seguir potenciando este eido produtivo desde un punto de vista sustentable, diverso, innovador e profesional»

La conselleira do Medio Rural, María José Gómez, acompañada por el director de la Axencia Galega da Calidade Alimentaria, Martín Alemparte; y por el alcalde de Ribadeo, Daniel Vega; visitó hoy el expositor de 'Experiencias de Calidade' de la Consellería instalado con motivo de la celebración de la Festa da Horta en la localidad. En ella, puso en valor la gran calidad de los productos agroalimentarios gallegos que se obtienen en nuestro rural. 


Por otra parte, la titular do Medio Rural quiso destacar los 38 sellos de calidad diferenciada con los que cuenta Galicia, entre los que se encuentran las denominaciones de origen protegidas, las indicaciones geográficas protegidas, Artesanía Alimentaria y Agricultura Ecolóxica y que, todos juntos, forman las 'Experiencias de Calidade'. Esto, señaló, «reflicte o gran potencial do sector agroalimentario galego, que se caracteriza por esa excelencia». A lo largo de la jornada, en el expositor se llevaron a cabo diferentes catas-degustación con producciones artesanas de Artesanía Alimentaria, así como de quesos, productos hortícolas o vinos con DOP o IXP y también de Agricultura Ecolóxica


Gómez aprovechó para resaltar la importancia de celebraciones de este tipo para promocionar estos productos y aproximarlos a los consumidores. Además, también recordó que este mismo año se aprobó el Plan Estratéxico da Horta, que recoge medidas a desarrollar hasta 2030 y en el que se apuesta por la sostenibilidad, la diversidad, la innovación y la profesionalidad para generar valor económico y oportunidad de empleo en el rural a través de este campo productivo. 

Por su parte, el alcalde de Ribadeo, Daniel Vega, señaló que «durante toda unha fin de semana Ribadeo liderou unha iniciativa gastronómica. O sábado poñiamos de referencia, queríamos destacar todos os produtores que todos os días traballan para defender un medio de vida, un produto  de proximidade e tamén poñelo desde un punto de vista máis social. O sábado nese Mercado Social, nese mercado que tamén quere concienciar que debemos coidar o noso entorno, o noso medio ambiente, facelo con prácticas respectándonos uns aos outros, pero tamén respectando evidentemente o entorno e o medio ambiente. Foi unha iniciativa que vamos seguir apoiando e perfeccionando para que isto siga avanzado»


El regidor municipal subrayó que «o domingo queríamos cerrar e concluír o Mercado dos Domingos, que tamén é unha iniciativa gastronómica, apoiar aos produtores, apoiar á agricultura e entender que debemos todas as administracións dar un apoio, evidentemente, con iniciativas, pero tamén desde un punto de vista económico. Con axudas para que haxa un relevo xeracional e así garantir un sector importante como é a agricultura, como é a horta, e poñendo en valor os seus produtos, e si o facemos con produtos de proximidade moito mellor. Iso é o Mercado dos Domingos, ao que poñiamos fin esta fin de semana, pero quixemos facer a Festa da Horta, é dicir darlle cabida a todos os produtos de Galicia, nesa carpa que se instalou, nese espazo gastronómico, poñendo en valor todos os produtos de Galicia».