Ameijide pide al ministro Puente que «pare de mentir, porque cando rematen as obras o tren Lugo-Ourense non será alta velocidade, irá a ritmo de ciclomotor»
El popular lamenta que «seguimos a ser a provincia máis illada de España»
El portavoz provincial popular, Antonio Ameijide, afirma que «ningún lucense cre as palabras do ministro Puente», en alusión al anuncio realizado por el ministro de Transporte sobre «un tren que unirá Lugo con Ourense e que circulará a uns 200 km/h».
En este sentido, Ameijide le recuerda a Puente que las obras de electrificación que se están realizando en la línea ferroviaria que une Monforte con Ourense «non permitirán aos os trens circular a esas velocidades xa que para iso é imprescindible a construción das variantes (Rubián e Peares-Canabal) proxectadas e orzamentadas por un goberno do PP e que Pedro Sánchez meteu nun caixón para non executalas».
Según un informe del clúster de función logística de Galicia, con las obras que se están realizando ahora, los trenes pasarán de circular de 63 a 75 km/h de velocidad media, «moi lonxe dos 200 km/h anunciados polo ministro e máis lonxe dos 250 km/h que marcan o inicio da alta velocidade ferroviaria». «Ata un ciclomotor circula máis rápido», sentenció.
«Queda claro que acertamos totalmente no Grupo Provincial Popular cando no pasado pleno conseguimos aprobar a reprobación do ministro por todo o dano feito á provincia», afirmó.
Constantes retrasos en las obras
Ameijide denunció el nuevo retraso que se está produciendo en las obras de electrificación de la vía que, «no mellor dos casos, non rematarán ata ben entrado o vindeiro ano».
El primer plazo anunciado por el Gobierno del Estado para la finalización de las obras fue el último trimestre de 2003, luego la primavera de 2024, después el 30 de septiembre de este año, y ahora finales de año, relata Ameijide: «Xa está ben de mentiras, os lucenses queremos feitos, infraestruturas e alta velocidade».
«É fundamental realizar os investimentos necesarios nas infraestruturas ferroviarias para garantir un servizo moderno e de calidade nas instalacións e nos trens de xeito que se garanta que a provincia e a cidade de Lugo accedan en igualdade co resto do territorio á Alta Velocidade e á intermodalidade», afirmó.
Además, recordó que es fundamental recuperar todas las frecuencias suprimidas, adoptando las medidas necesarias para que la oferta disponible en conexiones y horarios responda a las necesidades reales de la ciudadanía, como también para garantizar la seguridad, algo, indica, para lo que es necesario la supresión de todos los pasos a nivel comprometidos, desbloqueando las obras paralizadas en algunos de ellos, y la construcción de accesos alternativos que favorezcan la comunicación entre los márgenes de las vías de forma segura, así como impulsar la línea de ancho métrico (FEVE) entre Ribadeo y Ferrol mejorando la calidad del servicio, la modernización del material rodante y la gratuidad del servicio, como sucede en Asturias y Cantabria.
Ameijide recuerda que «Lugo é a única provincia e a única capital de provincia que queda sen acceso á Alta Velocidade ferroviaria entre as provincias do noso redor porque o actual trazado da liña entre Lugo e Ourense non permite alcanzar nin alta velocidade nin velocidade alta».
Estas obras de modernización y electrificación no suponen mejoras en el trazado, «sen esquecer que o Goberno de Pedro Sánchez, co apoio necesario do BNG, gardou nun caixón os proxectos para construír as variantes que deixou preparadas e presupostadas o anterior Goberno do Partido Popular nos Peares-Canabal e Rubián e que si permitirían reducir o tempo da viaxe entre Lugo e Ourense».