El BNG se reúne con el personal afectado por la reducción de nutricionistas en atención primaria

Precisan que en la provincia de Lugo, la reducción será de 15 a 6 plazas, lo que consideran «de gravidade»

La parlamentaria del BNG, Montse Valcárcel, se ha reunido con representantes del Colegio de Nutricionistas y con profesionales afectados por la reducción de plazas de dietistas-nutricionistas en atención primaria, medida que, explican, el Sergas aplicará a partir del 28 de febrero.

Desde el grupo nacionalista anuncian que han presentado «unha batería de iniciativas no Parlamento para demandar á Xunta a restitución das 95 prazas de nutricionistas que o Sergas reduciu pasándoos a 45 para todo o país».

Valcárcel advierte en sus preguntas y en la proposición no de ley registradas que «instaurar e manter uns hábitos saudábeis é imprescindíbel para acadar e conservar un bo estado de saúde».

La diputada recuerda que el Sergas creó hace dos años la categoría de nutricionista en atención primaria, una figura que no existía en ese nivel asistencial. «Son postos creados con fondos europeos e aos profesionais que os ocupan cesarannos o vindeiro 28 de febreiro», señala. A partir de esa fecha, se crearán vacantes, indica, pero con una reducción de 94 a 45 plazas en toda Galicia.

Explican que esta situación « implicará ter que desprazarse por toda a provincia supoñendo un gasto a maiores, por exemplo, a persoa que ten o seu posto na cidade de Lugo tamén terá que desprazarse ata O Corgo e A Fonsagrada».

La reducción de personal tendrá un impacto directo en la asistencia, advierten desde la formación nacionalista. «Con esta redución farase unha redución dos días de consulta en cada centro de saúde o que implica unhas listas de espera máis longas e un empeoramento na calidade asistencial».

Por ello, desde el BNG preguntan a la Xunta de Galicia «que ten pensado facer para paliar o problema que vai supoñer a perda de nutricionistas na Seguridade Social na provincia de Lugo», concluye Montse Valcárcel.