Besteiro en Foz: «Imos vencer a todos os prognósticos e a todas as enquisas»
El candidato socialista a la Presidencia de la Xunta de Galicia, José Ramón Gómez Besteiro, estuvo hoy en Foz donde compartió mitin con el alcalde de la localidad, Fran Cajoto, y con la candidata número 3 por Lugo a la Xunta, la trabadense Mayra García Bermúdez.
En una Casa da Cultura de Foz que se presentaba un lleno, el primero en intervenir fue el regidor municipal, quien tuvo palabras de cariño para Besteiro e incluso contó cómo se habían conocido, de una manera muy casual: «foi alá polo 2018, ía no coche conducindo pola nacional, en Fazouro, cando de súpeto vin a un home parando o tráfico para que unha señora, que ía cargada con herba, puidese cruzar. Era Besteiro, presenteime e díxenlle que era o candidato do PSOE en Foz». Una anécdota que el propio Besteiro refrendó posteriormente en su intervención. Cajoto dijo «avogar por Besteiro porque nos coñecemos, porque o coñezo e porque é de aquí».
El alcalde hizo también un alegato a favor de la sanidad pública, que para defenderla «non podemos resignarnos cunha Xunta de Galicia que temos que cambiar porque é absolutamente insoportable». Una crítica al Partido Popular que focalizó en clave comarcal haciendo referencia a Altri, pues «foi unha promesa de Feijóo, pero que finalmente levou a Palas de Rei para dar un "pelotazo" urbanístico», y a la crisis de Alcoa, de la que manifestó que «a única solución veu da man do Goberno de España».
Por su parte, Mayra García tomó la palabra y dijo que «estamos nun momento moi importante, non só para gañarlle a Xunta ao PP, senón para transformar Galicia. A sanidade, a vivenda, as pensións... foron avances que se viron mermados co goberno do Partido Popular». Asimismo, habló de educación pública, de transporte escolar o dependencia; e incidió en algo que su jefe de filas hizo en el debate de la TVG: «o PP non abriu nin unha soa residencia pública e critica as que foron feitas pola Deputación. O público nada ten que ver co negocio. Estou moi orgullosa de poder falar desta xestión». García aseguró también que fue Besteiro el primero en anticiparse a este reto demográfico «alá polo 2010 co proxecto da construción de pequenas residencias nas localidades rurais». «As mulleres somos clave no rural, un espazo que lles foi negado ás nosas nais e avoas. Temos que avanzar en dereitos sociais, en feminismo, feminismo non é estar en contra dos homes, senón estar en condición de igualdade», continuó.
Criticó la gestión del gobierno autonómico en la comarca haciendo mención a la VAC Costa Norte, «da que non se fixo nin un só metro desde que a deixou licitada o goberno de Touriño»; reclamó un plan industrial para A Mariña, defendiendo la gestión de su partido con Alcoa «onde estivemos sempre cos traballadores». «Xestionou máis Besteiro nuns meses do que o PP en 15 anos. Imaxinen o que podería facer se é presidente da Xunta», aseguró. Tuvo, también, duras palabras para la popular Elena Candia, a la que definió como «experta en autoanónimos» y a la que el PP «volve a premiar indo nas súas listas cando foi capaz de todo para quitar do medio a Besteiro». De Rueda dijo que «xa non quere ir a máis debates. O único que aprendeu nestes anos foi a mentir, para iso tivo un bo mestre». También el BNG recibió críticas por parte de la que fuera alcaldesa de Trabada y, aunque admitió que compartía alguna de sus ideas, atacó a los nacionalistas manifestando que «o espazo natual do BNG é a oposición». «Gobernan pola mañá e fan oposición pola tarde, como ocorre nalgún goberno de coalición», aseveraba. Por último, pidió el voto para el candidato socialista «porque o PSOE é o único partido útil para Galicia».
José Ramón G. Besteiro tuvo palabras de agradecimiento para Cajoto y a García, que «aceptou o reto de ser a próxima deputada pola Mariña y de conseguir la alcaldía de Trabada cando todo o mundo dicía que non se podía gañar en Trabada». El candidato socialista hizo un balance de los 15 años en el gobierno del PP: «Galicia medra menos que o resto de España. Perdemos poboación. Perdemos case 80.000 empregos nestes anos. Triplicouse a débeda pública e construíuse menos da metade de vivenda pública. O conto foinos mal co Partido Popular». Se refirió tambíen a los problemas que afectan a la comarca y, como en las otras intervenciones, sacó pecho con la gestión de la crisis de Alcoa y criticó la no implantación en A Mariña de la planta de Altri: «en canto se solucionou temporalmente o problema de Alcoa, levaron Altri a Palas de Rei».
Habló, asimismo, de sanidad pública «con 122 concellos sen asistencia pediátrica» y del retroceso del área sanitaria de A Mariña. Defendió la necesidad de crear un grupo industrial lácteo potente en la zona «cando somos unha potencia. Producimos leite, pero compramos os iogures. Cortamos madeira no monte, pero marcha para China, non gañamos nada». Alabó la europeización que supuso el gobierno de González y la conquista de derechos sociales durante el gobierno de Zapatero. E hizo referencia a la cuestión de la lengua, asegurando que «Fraga non faría o que fixo Rueda, votar en contra do galego no Parlamento». «Rueda non sinte este país, e quen non quere a este país, non merece ser presidente», prosiguió. Insistió, como lo hizo en el debate del pasado lunes, en la Lei do Litoral en relación a las competencias y a la crisis de los pellets: «chámanlle sentidiño a non facer absolutamente nada. As praias para eles eran competencia dos Concellos, o mar do Estado, e o aire da OTAN».
Besteiro cerró su discurso haciendo hincapié en la buena y necesaria sintonía con el Gobierno central y en que con esa conexión podía prometer «rematar a VAC, o inicio da autovía da Mariña e non fuxir das responsabilidades con Alcoa». «Imos vencer a todos os prognósticos e a todas as enquisas», finalizó.