«A defensa da igualdade de tódolos lucenses e o reparto equitativo de fondos entre tódolos Concellos, a transparencia, o contactopermanente cos veciños e os seus representantes a pé do territorio, o apoio aos sectores estratéxicos e ao desenvolvemento industrial da provincia foron as liñas principais do traballo dos deputados do grupo provincial popular», así lo explicó su portavoz, Antonio Ameijide, haciendo balance ante los medios de comunicación junto a los viceportavoces, Demetrio Salgueiro y José Ángel Santos, y más diputados provinciales y la presidenta del PP de la provincia, Elena Candia, para «dar conta do noso traballo como representantes dos lucenses e grupo maioritario na Deputación de Lugo».
Para los populares «todas estas cuestións —xunto á prestación de servizos, atender ás súas competencias e ao seu patrimonio e cumprir a lei— deberían ser os principais obxectivos dun goberno provincial». Pero, para el PP, «o goberno de PSOE e BNG na Deputación de Lugo caracterízase polo sectarismo, a desatención aos veciños e aos bens da propia institución e o ocultismo».
Los diputados del Partido Popular descentralizaron las reuniones de trabajo «para conocer más de cerca las necesidades de cada comarca y cada concello». «Escoitaron aos alcaldes que o presidente Tomé non recibe, portavoces, veciños e distintas entidades facendo ducias de miles de quilómetros (unha media de máis 1.000 km por semana), revisaron tamén miles de decretos, expedientes a pesar das trabas burocráticas, acompañaron aos veciños nas súas manifestacións e, incluso, impulsaron a mobilización de alcaldes e portavoces ante a discriminación no Plan Único, agora denominado Plan Deputación, aos Concellos máis pequenos que son aos que debería axudar precisamente a institución provincial», explicaron.
El grupo provincial popular agotó el máximo de iniciativas a presentar a los plenos defendiendo propuestas en materia de infraestructuras viarias (estatales y provinciales) y ferroviarias, en apoyo a iniciativas industriales y al desarrollo de la provincia, el turismo, el sector primario, para la construcción y apertura de las residencias de mayores comprometidas, la cooperación con los Concellos, la atención a los animales y la transparencia, «como oito eixos principais».
Las iniciativas del grupo popular aprobadas por unanimidad se dirigían a: recuperar las aportaciones de abogados y procuradores de mutualidades al sistema RETA, reclamar al Gobierno central las obras de la A-74 y al provincial un convenio propio de limpieza. Además, el PP logró aprobar, con el voto a favor del BNG y en contra del PSOE, la regularización y ampliación de las instalaciones de la Protectora de Animais de Lugo y la retirada de la nueva propuesta del mapa de concesiones estatales de líneas de autobús; indican los populares.
Del total de rogos y preguntas, los diputados provinciales dirigieron en el primer caso 3 de cada 4 a demandar la mejora de la red viaria provincial a su paso por distintos concellos ante «o total estado de abandono e o perigo que supón para os usuarios» y los restantes a la conservación del patrimonio de la Diputación o al mantenimiento de espacios verdes. Y, en el segundo caso, también se interesaron por conocer más detalles sobre el mantenimiento de vías provinciales, el abandono de bienes de la Diputación o la situación del Consorcio Provincial de Bombeiros.
Elena Candia explicó que «o obxectivo do balance do grupo provincial popular é render contas ante os lucenses que nos fixeron forza gañadora, igual que estamos facendo co resto de representantes nas distintas institucións a modo de peche de curso político».
El portavoz, Antonio Ameijide, denunció a lo largo de este año «as malas prácticas do goberno que preside Tomé». Algunas de las actuaciones de PSOE y BNG que han reprobado los populares fueron «a redución do aforo do salón de plenos para evitar que os veciños da provincia escoiten o seu posicionamento sobre certos temas que lles afectan, a a expulsión en diversos plenos dos veciños de Becerreá que reclaman a apertura da residencia de maiores ou os impedimentos constantes ao deputados populares para acceder a instalacións da Deputación de Lugo, un dereito dos membros da Corporación tal e como lles recordou a Valedora do Pobo».